برگزاری کنفرانس فرآیندهای دیجیتال‌سازی و اتوماسیون در علم اندازه‌گیری توسط کمپانی RADWAG

در 19 آوریل 2024، کنفرانسی در مورد فرآیندهای دیجیتال‌سازی و اتوماسیون در مترولوژی جرمی در دفتر اصلی RADWAG در شهر رادوم برگزار شد. موضوع سومین دوره این گردهمایی آینده و راهکارهای جدید بوده و کمپانی رادواگ به‌صورت رایگان میزبان همه علاقه‌مندان به مترولوژی جرمی، از جمله دانشمندان، متخصصان صنعت و دانشجویان بود.
این کنفرانس شامل یک بخش تئوری (سخنرانی) و یک بخش عملی (کارگاه) بود. در طول بخش تئوری، تأثیر خواص استانداردهای جرم مغناطیسی بر خطاهای کالیبراسیون و تأثیر شرایط محیطی بر دقت اندازه‌گیری مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، مزایای خودکارسازی فرآیندهای اندازه‌گیری، مانند بهبود تکرارپذیری و کاهش هزینه فرآیندهای اندازه‌گیری ارائه شد. بخش سخنرانی با صحبت در مورد انتقال واحد اندازه‌گیری جرم پس از تعریف مجدد کیلوگرم و مقایسه بین آزمایشگاهی ترازوی الکترونیکی با دقت بالا به پایان رسید.
بخش عملی با اتوماسیون اندازه‌گیری جرم در آزمایشگاه و صنعت مشخص شد. در طول کارگاه‌های برگزار شده، شرکت‌کنندگان در همایش این فرصت را داشتند تا در مورد دستگاه‌های RADWAG که بر اساس تفکر فنی و با استفاده از یک راه‌حل مدرن که یک مبدل جرم اختصاصی ساخته شده است، اطلاعات بیشتری کسب کنند. در این همایش تأکید ویژه‌ای بر اتوماسیون و ربات‌سازی فرآیندهای تحقیق و تولید، از جمله استفاده از Cobotها
( Collaborative Robots ) در روش‌های اندازه‌گیری جرم سنتی و در آزمایش حجم با استفاده از پیپت‌های پیستونی شد.
حمایت افتخاری این کنفرانس توسط اتاق بازرگانی لهستان برای فناوری‌های پیشرفته IZTECH و حمایت رسانه‌ای توسط لابراتوریوم Przegląd Ogólnopolski (یک پورتال و مجله اختصاصی برای صنعت آزمایشگاه) برگزار شد.